|
Post by Neomea on Jan 23, 2022 13:49:23 GMT 2
Hei kaikille!Olen nyt kasaamassa kokoon Japanilaisten alkuperäisrotujen (shiba, akita, shikoku, hokkaido, kishu ja kai) yhdistystä, mutta sivut on vielä hieman kesken. Yhdistyksen lyhenteeksi tulee VJY, ja jos joku nyt miettii miksei VJAY, niin siksi etten pidä Jay z räppäristä yhtään ja tuo lyhenne toisi sen mieleeni Haluaisin kuitenkin jo esitellä ja kysyä mielipiteitä tälläiseen laatuarvostelu konseptiin, jonka tein. Tämän olisi tarkoitus pyöriä yhdistyksen yhteydessä/alla. Ja tämä toimisi jonottamalla, eli aina kun 10 koiraa on ilmoitettu arvosteltavaksi, pidän tilaisuuden (mutta vain kerran kuussa korkeintaan). Ja kyseinen laatis on siksi pelkästään näille roduille, koska minulla ei ole aikaa kovin paljoon. Olen tarkoituksella jättänyt jälkeläisosion pois, enkä ole sitä ottamassa koska henkilökohtaisesti en tykkää. Mutta olen sitä mieltä, että jos virtuaalikoirille saadaan joskus joku "yleis" laatuarvostelu, joka kattaa kaikki rodut, voisi sinne ehdottomasti ottaa jälkeläiset mukaan. Esim yhdellä jälkeläisellä. Tarkoitus olisi myös pitää pisteytys mahdollisimman yksinkertaisena ja kaikille helppona ymmärtää Tästä saa ehdottomasti ottaa muut rotuyhdistykset koppia, jos tuntuu siltä!
Lue laatuarvostelun pisteytyksestä täällä. Mitä ajatuksia herättää? Vaikket harrastaisi näitä rotuja, saa keskusteluun ottaa ehdottomasti osaa! ps. Minun on myös tarkoitus piirtää/piirrätyttää jotkut palkintoplakaatit tai ruusukkeet näille palkituille koirille!
|
|
|
Post by Dee on Jan 23, 2022 21:38:10 GMT 2
Oi ihanaa, lisää rotujärjestöjä <3 Tää tulee oikein sopivaan väliin kun just oon alkanut pikkuhiljaa itsekin kiinnostua kyseisistä roduista, ehkä mahdollinen tuleva rotuyhdistys on tarvittava tuuppaus näiden koirien hankkimiselle x)
Musta tää laatuarvostelu vaikuttaa erinomaiselta! Pisteytyskin näytti mun silmään järkevältä, joskin ehkä näyttely/rakennepainotteiselta – mikä ei siis välttämättä huono asia ole, jos sitä haluaa. Voi olla että kehittelen VCLL:lle ja VTY:llekin jotain laatuarvostelua, varsinkin jos useampikin harrastaja vaikuttaa innostuvan tästä ideasta!
|
|
|
Post by Salama on Jan 24, 2022 8:32:36 GMT 2
Aina on kiva saada lisää rotujärjestöjä, vaikka kyseiset rodut eivät itseä juurikaan kiinnosta. Ehkä tämä voisi taas kannustaa muitakin perustamaan rotujärjestöjä sellaisille roduille, joilla rotujärjestöä ei vielä ole. Minunkin on ollut tarkoitus perustaa rotujärjestö, mutta ainakaan vielä niin ei ole käynyt.
Laatuarvostelu puolestaan vaikutti oikein hyvältä ja kiinnotavalta. Itseäkin vähän pisti silmään näyttelyiden ja rakneteen painotus pisteissä. Minulle itselle ne eivät ole tärkeitä, jonka takia se vähän pisti silmään, mutta mitään pahaahan siinä ei ole. Ideanahan tuo on todella hyvä.
|
|
nessu
Veteraani
|
Post by nessu on Jan 24, 2022 10:31:21 GMT 2
Ihanaa saada japanilaisille rotujärjestöä! Toi laatuarvostelu vaikuttaa tosi hyvältä kans! Ei mulla oo mitään erityistä sanottavaa, tuun kyllä varmasti osallistumaan noihin laatuarvosteluihin.
|
|
|
Post by Neomea on Jan 24, 2022 10:45:17 GMT 2
Dee Salama nessu Kiitos vastauksista! Ihana että on onnistunut juttu ja muillakin samoja suunnitelmia! Voisitteko te mitenkään avata enemmän tuota rakenne ja näyttely asiaa, että mihin niiden sijaan olisi kivempi saada enemmän "huomiota"? Kun en ainakaan itse äkkiseltään keksi mitä tarkoititte! Kun tavallaan koiralla ei tarvitse kisata näyttelyissä ollenkaan, että saa kisaosiosta täydet pisteet. Enkä myöskään tarkoita että sillä pitäisi olla sellainen pönötyskuva, vaan aion ehdottomasti arvioida myös muunlaisista kuvista parhaani mukaan (kunhan näkisi edes koiran kokonaan). Olisiko se hyvä mainita?
|
|