|
Post by Dee on Aug 2, 2021 14:11:17 GMT 2
Vinttikoirakokeet on tällä hetkellä aivan järkyttävän vaikea ja monimutkainen tuomaroida, joten on jo jonkun aikaa tullut mietittyä, miten sitä voisi helpottaa, että olisi pienempi kynnys kaikille virtuaalivinttejä harrastaville pitää kokeita. Saa edelleen tuoda muitakin ideoita esille, mutta mun ehdotus ois tällä hetkellä tämä: Koe- ja ratajuoksuissa ei erikseen määritetä jokaiselle koiralle omaa aikaa, eli ne jäis pois. Sen sijaan arvottais samaan tyyliin kun tällä hetkellä esim. noutokokeissa osallistujamäärään perustuen, että moniko koira saa hyväksytyn / KV-ajan ja pelkästään jaettais koirat hyväksyttyihin ja ei-hyväksyttyihin. Tää ei tietenkään sit ois ihan niin realistista ja hienoa, mutta säästäis todella paljon aikaa tuomarilta. Maastojuoksuissa ei konkreettisesti jaettais koiria pareihin. Tääkin edelleen vähän ehkä poistais realistisuutta, mutta kuvitteellisesti koirat tietysti edelleen kisais maastojuoksuhengen mukaisesti pareissa, vaikkei niitä kisasivuilla lukisikaan. Sen sijaan koirille arvottaisiin pelkät pisteet ja ne jaettaisiin SERTin saaneisiin, hyväksyttyihin ja hylättyihin. ÄÄNESTÄ AIHEESTA TÄÄLLÄ 31.8. mennessä
|
|
|
Post by Crissu on Aug 6, 2021 5:07:08 GMT 2
Oon miettiny ihan samaa, kun vinttikisojen tuloksia sivuille lisännyt. Vaikka niiden järjestäminen niin mahtavaa onkin, se tuomarointi/tuloksien lisääminen alkaa olla melko puuduttavaa jossain vaiheessa. Etenkin jos kisassa on mukana kaikki maat/luokat.
Joten ite ainakin puoltaisin näitä sun ehdotuksia. Ja uskoisin että esimerkiksi näillä (miksei muillakin mahdollisilla ehdotuksilla) saattaisi vinttikoirakisojakin tulla enemmän kalenteriin, kun se tuomarointi ei olisi enää niin isohko työsarka.
|
|
nessu
Veteraani
|
Post by nessu on Aug 6, 2021 15:44:50 GMT 2
Melkeen mikä vaan helpotus olis kiva! Niitä on tosiaan aika raskasta tuomaroida kun on 3 eri maata ja kaikki rodut kisaa erikseen (pl. koejuoksut joissa on kategoriat). Musta noi sun ideat kuulostaa hyvältä. Erityisesti toi maastojuoksun pareihin jako tuntuu turhalta, vaikka onhan se kiva lisä tuloksiin. Jos joku välttämättä haluaa niitä aikoja kalenteriin lisätä niin kai sinne saa itse vaikka keksiä jotkut ajat ja merkata ne, vaikkei niitä tarvitsisi virallisissa tuloksissa enää lisätäkkään.
|
|
|
Post by Dee on Aug 8, 2021 13:28:20 GMT 2
Oon miettiny ihan samaa, kun vinttikisojen tuloksia sivuille lisännyt. Vaikka niiden järjestäminen niin mahtavaa onkin, se tuomarointi/tuloksien lisääminen alkaa olla melko puuduttavaa jossain vaiheessa. Etenkin jos kisassa on mukana kaikki maat/luokat. Joten ite ainakin puoltaisin näitä sun ehdotuksia. Ja uskoisin että esimerkiksi näillä (miksei muillakin mahdollisilla ehdotuksilla) saattaisi vinttikoirakisojakin tulla enemmän kalenteriin, kun se tuomarointi ei olisi enää niin isohko työsarka. Niimpä, vinttikoirakokeet on tällä hetkellä ylivoimasesti raskain laji. Ainakin itsestäni osaan sanoa että järjestäisin varmasti enemmän myös niitä, jos niihin ei menis kaks kertaa kauemmin tuomaroida kun muihin lajeihin, joten toivottavasti mahdolliset muutokset lisäis muidenkin motivaatiota järjestää. Melkeen mikä vaan helpotus olis kiva! Niitä on tosiaan aika raskasta tuomaroida kun on 3 eri maata ja kaikki rodut kisaa erikseen (pl. koejuoksut joissa on kategoriat). Musta noi sun ideat kuulostaa hyvältä. Erityisesti toi maastojuoksun pareihin jako tuntuu turhalta, vaikka onhan se kiva lisä tuloksiin. Jos joku välttämättä haluaa niitä aikoja kalenteriin lisätä niin kai sinne saa itse vaikka keksiä jotkut ajat ja merkata ne, vaikkei niitä tarvitsisi virallisissa tuloksissa enää lisätäkkään. Hyvä pointti, ei niitä aikojen lisäämistä kalenteriin todellakaan mun mielestä tarvitsisi kieltää. Jos itse haluaa lisää realistisuutta sillä tavalla, niin siitä vaan. Täältä löytyy vielä äänestys, jospa saataisiin näistä kaikille kivemmat!
|
|
|
Post by Shannon. on Oct 14, 2021 10:02:49 GMT 2
Enpäs oo ollu täällä vielä sillonku tuo kysely oli, mutta kävin silti vastaamassa siihen. Oon ihan täysin samaa mieltä että tuomarointi on todella raskasta ja systeemiä ois hyvä yksinkertaistaa.
|
|
|
Post by Dee on Oct 14, 2021 18:51:29 GMT 2
Enpäs oo ollu täällä vielä sillonku tuo kysely oli, mutta kävin silti vastaamassa siihen. Oon ihan täysin samaa mieltä että tuomarointi on todella raskasta ja systeemiä ois hyvä yksinkertaistaa. Kiva, kiitos kun jaoit vielä mielipiteesi! Uudet säännöt löytyy tällä hetkellä erikoisliittojen uusilta sivuilta (joiden linkkiä ei olla vielä päivitetty VFCI:hin), mutta uskoisin että näillä sais silti jo tuomaroida. Hyvä kuulla että muutos kelpaa sullekin
|
|